با ابزار زندگی کن

ابزار خودتو بشناس و با ابزار زندگی کن

با ابزار زندگی کن

ابزار خودتو بشناس و با ابزار زندگی کن

فروشگاه اینترنتی در ایام کرونا


خرید اینترنتی بخش 1

امروزه در برحه ای از تاریخ هستیم که در کنار بازار و فروشگاه ها ، فروش اینترنتی نیز در حال توسعه و پیشرفت هستند .  ما روز به روز با سایت هایی رو به رو می شویم که وظیفه آن ها ارائه محصولات به مشرتریان  می باشند که تمامی این خدمات بدون حضور شخص در فروشگاه می باشد و این موضوع سبب رشد ، کسب درآمد و راحتی در خرید و فروش برای خریدار و فروشنده می شود مخصوصا در این روز ها که کرونا گریبان تمامی مردمان شده است .

 

 

تاریخچه خرید اینترنتی 

در سال ۱۹۹۰ تیمبرزلی اولین سرور و مرورگر جهان را ایجاد کرد . آن در سال ۱۹۹۱ برای مصارف تجاری افتتاح شد . در سال ۱۹۹۴ پیشرفت های دیگری صورت گرفت ، از قبیل افتتاح بانکداری الکترونیک و فروشگاه اینترنتی . در طی همان سال ها ، نت اسکیپ رمز نگاری ssl را برای انتقال داده ها در اینترنت معرفی کرد ، که امروزه در خرید های اینترنتی مطمئن به یک ضرورت تبدیل شده است . همچنین در سال ۱۹۹۴ یک شرکت آلمانی به نام اینترشاپ اولین سیستم فروشگاه اینترنتی خود را معرفی کرد . در سال ۱۹۹۵ آمازون سایت فروشگاه اینترنتی خود را افتتاح کرد و در سال ۱۹۹۶ ای بی نیز این کار را انجام داد  . 





خرید اینرنتی چیست ؟

خرید اینترنتی «online shoping» یک نوع خرید است که از طریق سایت های فروشگاه‌ های اینترنتی انجام می‌ شود . و این کار به آسانی صورت می گیرد فقط کافی است تا خریدار وارد سایت فروشگاه شود و با چند کلیک ساده مراحل خرید را تکمیل کند و کالا بعد مدتی در آدرس مشخص شده تحویل بگیرد . به عنوان مثال مدتی پیش برای خرید ابزار و لوازم خانگی با سایتی به اسم خاجی کالا آشنا شدم و بعد از خرید گذشت زمانی کوتاه به آسانی کالایی که خواسته بودم به دستم رسید . بدون اینکه حتی برای خرید از روی تختم بلند شویم !




نوع عملکرد فروشگاه اینترنتی

در این قسمت لازم است که به بررسی عمل کرد یک فروشگاه اینترنتی بپردازیم . یه بخش کوچکی از عملکرد در قسمت قبل اشاره شد ولی در این قسمت به بررسی دقیق تری راجب این موضوع می پردازیم .

در این نوع فروشگاه که بعد از به وجود آمدن اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت ، فروشنده لیست و مشخصات کالا های خود را در سایت قرار می ‌دهد و خریدار پس از مراجعه به این سایت و مطالعۀ مشخصات و ویژگی‌ های کالا ،  نسبت به ثبت سفارش خرید از فروشگاه اقدام می‌ کند . این سفارش ‌ها پس از بررسی و تایید نهایی توسط مسئولان سایت با توجه به نوع کالا و حجم و وزن آن توسط پیک موتوری ، پست و یا باربری به آدرس سفارش ‌دهنده ارسال می ‌شود و وجه کالا به روش‌های مختلف قابل پرداخت می‌ باشد . امروزه تجارت الکترونیک در سر تا سر دنیا بسیار رواج پیدا کرده است . اغلب پرداخت در این فروشگاه های اینترنتی به وسیله ابزارهای پرداخت الکترونیک قابل انجام است . کارت های پرداخت الکترونیک ، چه بصورت مجازی و چه به صورت فیزیکی اغلب قابل استفاده در چنین محیط هایی هستند . البته فروشگاه های اینترنتی محلی معمولاً قابلیت تحویل پول در هنگام دریافت کالا را نیز دارند ، ولی در خریدهای اینترنتی جهانی معمولاً چنین امکانی فراهم نیست .




OH[D ;HGH



محصولاتی که در فروشگاه های اینترنتی عرضه می شود

فروشگاه هایی اینترنتی در سراسر جهان همه تلاش خود را برای فراهم کردن کالا ها متنوع در سایت می کنند و در کنار تنوع در محصول به فکر بالا بردن محصولات با کیفیت متناسب با نیاز مشتریان نیز هستند . عمده کالاهایی که فروشگاه های اینترنتی در ایران به مشتریان عرضه می شود می توان به : ابزار ، لوازم خانگی ، لوازم آشپزخانه ، لوازم بهداشتی ، لوازم الکترونیکی ، کاشی و سرامیک  و ... اشاره نمود که همه این ها بخش کوچکی  از محصولاتی می باشد که در فروشگاه های اینترنتی در ایران عرضه می شود .




ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی خوب چیست؟

طراحی سایت فروشگاهی به تنهایی باید باعث فروش بیشتر شود ، یعنی فرایند ها را آسان تر نماید و سرعت خوب و مناسبی را برای مشتری فراهم کند تا مشتری امکان خرید سریع تر و راحت تر را داشته باشد ، یک فروشگاه اینترنتی خوب می بایست از نظر طراحی زیبا و حرفه ای به نظر برسد ، خرید از آن اسان باشد و سرعت مناسبی را داشته باشد .


کلام آخر

ما روز های سختی را با کرونا  داریم پشت سر می گذاریم و همه ما تمامی پروتکل های بهداشتی را در نظر می گیریم تا هر چه سریع تر از شر این ویروس جان سالم به در ببریم . خوشبختانه در کشور ما به مرحله ای از پیشرفت در خرید فروش اینترنتی  رسیده ایم که می توان به راحتی به آن اعتماد کرد  و از باعث صرفه جویی در بخش عمده ای از زمان ما می شود . در کنار این ویژگی ها ،  فروشگاه اینترنتی در ایام کرونا سبب می شود که به جای رفتن و حضور در فروشگاه های شلوغ به آسانی با چند کلیک ساده خرید را انجام دهیم و محصول را درب خانه تحویل بگیریم  .




سایت فروشگاه : www.khajikala.ir

آدرس اینستاگرامwww.instagram.com/khaji_kala

آدرس کانال تلگرامhttps://t.me/khajishop

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد