با ابزار زندگی کن

ابزار خودتو بشناس و با ابزار زندگی کن

با ابزار زندگی کن

ابزار خودتو بشناس و با ابزار زندگی کن

بهترین چیدمان مبل و تلویزیون در منزل



بهترین چیدمان مبل و تلویزیون در منزل


برای داشتن خانه­ ای ایده ­آل اولین گام خرید لوازم خانگی مناسب است که در بین این لوازم، خرید تلویزیون و مبل بسیار مهم بوده حال پس از خرید، به غول مرحله­ ی آخر یعنی نحوه چینش و دکوراسیون میرسیم. نوع چیدمان مبل و تلوبزیون بی شک مسئله­ ای مهم در دکوراسیون داخلی است. در خانه­ های بزرگ و مدرن معمولا قسمتی را به عنوان TV room  یا اتاق تلویزیون طراحی میکنند.اما در خانه­ های کوچک چینش و طرز قرار گیری تلویزیون چگونه باید باشد؟

اولین موضوعی که مطرح میشود، جای مناسب مبلمان است که باید هم دید خوبی به تلویزیون داشته باشد و هم فضایی صمیمی برای محفلی گرم ایجاد کند.

اگر میخواهید از این مرحله به راحتی عبور کنید در ادامه با ما همراه باشید.


نقطه کانونی:


نقطه­ ی کانونی در دکوراسیون، آن قسمت از معماری داخلی خانه است که افراد به محض ورود به آن توجه میکنند که میتواند پنجره، شومینه ،دیوار و یا جزئی از دکوراسیون خانه همچون تابلو،لوستر،کتابخانه و....باشد.اما اوصولا تلویزیون بهترین گزینه برای نقطه کانونی خانه ­هاست و انتخاب مکان صحیح آن از چالش ­های اساسی دکوراسیون است و باید دقت بسیاری را در این باره بکار بگیرید تا با توجه به سایز تلویزیون بتوانید دیوار مناسب و فاصله آن تا نشیمن را انتخاب کنید.

پس بطور خلاصه نقطه کانونی در دکوراسیون، مرکز توجه خانه است.


فضای رفت و آمد:


چیدمان مبلمان باید به نحوی باشد که رفت و آمد افراد مزاحمتی برای کسانی که روی مبل نشسته اند ایجاد نکند.


جدا کردن فضای نشیمن و پذیرایی:


نکته ای دیگر از چیدمان صحیح مبل و تلویزیون که بد نیست بدانید، جدا کردن فضای نشیمن و پذیرایی است. در این صورت صدای تلویزیون با صحبت­ های میهمانان شما تداخل پیدا نمیکند. پس بهتر است دو فضای کاملا جدا برای آن­ها تعبیه شود تا خانه­ ای بی نظیر و منحصربه فرد داشته باشید.



فاصله مناسب تلویزیون از پنجره:


احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام تماشای تلویزیون نور پنجره اذیتتان کند برای حل آن کافیست تلویزیون خودرا نزدیک پنجره و یا روبروی پنجره قرار ندهید.

فاصله چیدمان مبل هم نسبت به اینچ تلویزیون متغییر است و نباید نسبت آن از 5 بیشتر شود.


انواع چیدمان مبل و تلویزیون:


قرار دادن یک کاناپه روبروی تلویزیون:


در این چیدمان مبلی که روبروی تلویزیون است ممکن است به دیوار مقابل تلویزیون بچسبد یا مقداری با دیوار فاصله داشته باشد این فاصله باید به گونه­ ای باشد که فضایی برای رفت و آمد ایجاد کند در غیر این صورت فقط باعث جا گیر شدن میشود.

کاناپه باید نزدیک به تلویزیون و با رعایت استانداردها قرار گیرد این فاصله­ ی تلویزیون تا کاناپه جوری باید باشد که به چشم افرادی که روی کاناپه درحال تماشای تلویزیون هستند آسیبی نزند.


قرار دادن مبل روبروی تلویزیون به صورت عمودی


این نوع چیدمان مبل و تلویزیون در خانه های کوچک که نمیتوان کاناپه را روبروی تلویزیون قرار داد کاربردی است. این کاناپه معمولاً برای درازکشیدن و تماشای تلویزیون در حالت خوابیده مناسب است.



نصب تلویزیون روی دیوار کنج:


در خانه ­های کوچک دیوارهای کنج بهترین نقاط برای نصب تلویزیون هستند و مزیت آن تماشای تلویزیون در اکثر نقاط منزل است.


چیدن مبل دورتا دور تلویزیون:


این نوع چیدمان در اکثر خانه­ های ایرانی به­ وسیله یک دست مبل راحتی یا استیل مشاهده میشود. اگر از مبل راحتی استفاده میکنید بهتر است بزرگترین مبل آن روبروی تلویزیون قرار گیرد.


استفاده از مبل L:


مبل­ هایی که به این شکل طراحی میشوند بسیار کاربردی بوده و به دلیل اینکه فضای کمی را اشغال میکنند بهترین انتخاب برای خانه­ های کوچک و همچنین گزینه­ ی مناسبی برای قرار گرفتن روبروی تلویزیون هستند.



سخن پایانی:


حتما نیازی نیست که در چیدمان منزل از قوانین خاصی پیروی کنید شما میتوانید با خلاقیت و سلیقه­ ی خود و همچنین  ایده گرفتن از تصاویر چیدمان‌های مختلف، دکوراسیونی منحصربفرد برای منزل خود خلق کنید. دکوراسیونی که بر پایه اصول اولیه چیدمان انجام شده باشد، حس آرامش، مرتب بودن و زیبایی را به افرادی که وارد منزل شما می‌شوند، القا خواهد کرد.