با ابزار زندگی کن

ابزار خودتو بشناس و با ابزار زندگی کن

با ابزار زندگی کن

ابزار خودتو بشناس و با ابزار زندگی کن

دریل از کجا اومد ؟

دریل از کجا اومد ؟ 


دریل کردن از نخستین کارهایی بود که بشر برای ایجاد سوراخ و حفره در مواد مختلف با هدف ساخت امکانات و وسایل خود به کار برده اند . پیشینه ساخت اولین دریل ها به مصر قدیم بازمی گردد . نخستین دریل الکتریکی توسط در سال ۱۸۸۹ توسط آرتور و جمیز ساخته شد ، اما نخستین نوع الکتریکی با ظاهر امروزی در اوایل قرن بیستم میلادی ساخته شد . در آن دوران ، ساخت دریل هایی با ابعاد منطقی و وزن مناسب جهت کارکرد آسان و حمل آسان باعث رونق کسب کار شد . در ادامه پیشرفت در ساخت دریل ها نمونه های چکشی و شارژی آن ساخته شد .


  

  انواع دریل 

در حالت کلی دریل ها به دو دسته برقی و شارژی تقسیم می شوند . از این بین در تقسیم بندی بعدی آنها به ساده ، چکشی ، گیربکسی ، گیربکسی چکشی ، ستونی ، نمونه برداری ، بتن کن و چکش تخریب تقسیم می شود .


نمونه ای از انواع دریل در عکس مشاهاده می کنید . 

دریل ها در گذشت زمان تغیرات زیادی داشته و مدل های مخلفی از آن به بازار جهانی عرضه می شود ولی امروزه ما شاهد پیچ گوشتی برق هستیم که  ابزاری نو ظهوردر خانواده دریل ها می باشد . که در پست های های آینده به برسی این محصول می پردازیم .


اجزای  اصلی دریل 

دریل از اجزای مهمی از قبیل : سه نظام ، موتور ، پوسته گیربکس ، دسته با پوشش عمدتا پلاستیکی و باتری (در صورت شارژی بودن) و... تشکیل می شود . معمولا توان بالاتر در این دستگاه به معنای قدرت در سوراخ کاری بالاتر است. در دریل های برقی می توانید با مشاهده بر روی مشخصات توان الکتریکی که روی دستگاه ثبت شده ، از قدرت سوراخ کاری آن مطلع شوید . در این رابطه در مورد نمونه های شارژی می توانید از روی ولتاژ باطری آن حدود قدرت آن را پیش بینی کنید که نسبت به اطلاع یابی از نوع برقی از دقت پایین تری برخوردار است . اما می توانیم با مراجعه به اطلاعات فنی دریل های شارژی نظیر حداکثر گشتاوری که می تواند تولید کند از قدرت آن با دقت بیشتری اطلاع یابیم .


دریل خوب در ایران  

تصمیم برای برند خوب دریل سخت می باشد و اکثر دریل های موجود در بازار ایران دارای کارایی و قابلیت های خاص خود می باشد . هر برندی که در ایران می باشد دارای سوابق درخشان چه در ایران چه در جهان است . ولی از دیدگاه ما دریل هایی از جمله : بوش ، رونیکس ، ماکیتا ، توسن ، کنزاکس و ... که هر کدام برای کسی که فنی می باشد انتخاب مناسبی می باشد . برند هایی که که در این متن یاد شد از برند های معتبر در ایران می باشد و کارایی بسیار بالایی می باشد . 


پیشنهادی امروز 


پیچ گوشتی برقی توسن مدل 0861S


این پیچ گوشتی برقی با توان 570 وات یکی از محصولات قدرتمند و با کیفیت شرکت توسن می باشد . از قابلیت های این محصول می توان به سیستم گردش راست گرد و چپ گرد ، کنترل سرعت و ... اشاره کرد .


برای مشاهده مشخضات کامل این محصول می توانید به فروشگاه اینترنتی خاجی کالا سر بزنید .



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد