با ابزار زندگی کن

ابزار خودتو بشناس و با ابزار زندگی کن

با ابزار زندگی کن

ابزار خودتو بشناس و با ابزار زندگی کن

راجب سرویس بهداشتی چی میدونی ؟


راجب سرویس بهداشتی چی میدونی ؟ 


امروزه نیاز هر خانه ای داشتن یک کاسه توالت می باشد . شاید به اسم این محصول زیاد توجه نشود  ولی بررسی توالت ها و تاریخچه آن نیازمند یک مقاله کامل و جامع می  باشد . ما در این پست به بررسی ماهیت کاسه توالت ، انواع آن ، تاریخچه و کلی مطالب مفید دیگری می پردازیم که دانستن آن ها سبب بالا رفتن اطلاعات عمومی و خرید آسان این محصولات می شود ، لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید .

 

 

مقدمه

توالت در واقع یک سازه ساختمانی می باشد که درون  اماکن مسکونی ، اداری و غیر اداری به منظور بهداشت هر چه بیشتر قرار داده می شود  که این موضوع  هدف اصلی ساخت توالت  برای بشر بوده که خیلی در بهداشت روزمره تاثیرگذار بوده است که در ادامه به تاریخچه آن پرداخته و توالت ها را مورد بررسی قرار می دهیم .






پیشینه توالت

مانند هر کالا دیگری توالت نیز دارای پیشینه ای است که لازم است به آن توجه شود تا تغییرات و پیشرفت های این محصول را قابل درک باشد . نخستین توالت نزدبک به 6 هزار سال  پیش ساخته  شد میان رودان (بین النحرین) ساخته شد . بعد از ابداع اولین توالت  بقیه سرزمین ها نیز مورد استقبال قرار گرفت به صورتی که در سال 315 میلادی در رم نزدیک 144 توالت عمومی وجود داشت  و در کمال ناباوری در آن زمان توالت رفتن نوعی شرکت در مراسم اجتماعی محسوب می شد . ! در سال 1880 میلادی  تحولی در ساخت توالت شکل گرفت که یک لوله کش اهل انگلستان ساخته شد و سیستم لوله کشی کم کم جان گرفت که به این سبب از انتشار بوی بد و سطح کیفی می شد و همچنین سطح بهداشت نیز بالا می رفت . از آن زمان به بعد تحول در ساخت توالت و لوله کشی شکل گرفت .




توالت ایرانی وفرنگی


کاسه توالت چیست

توالت نوعی جسم کاسه ای شکل می باشد که معمولا از جنس سرامیک یا فلزی ساخته می شود . توالت دارای مدل های مختلفی با کارایی های متفاوتی می باشد که هر کدام از آن سبب بالا رفتن هر چه بیشتر در نظافت می شود . توالت دارای دو نوع فرنگی و ایرانی می باشد که در ادامه ، مفصل به این دو مدل پرداخته می شود . توالت چه ایرانی یا فرنگی دارای یک دریچه تخلیه و یک درچه ورود آب می باشد و هر دو نیز برای ارتقای بهداشت فردی ساخته می شود . لازم به ذکر است توالت ها باید به سیستم تخلیه مجهز باشد که به فاضلاب شهری منتهی می شود در غیر این صورت ممکن از در خانه ها  با بوی بد و گرفتی چاه مواجه شویم .

ناشنگر توالت

بهترین محل برای توالت

در هر خانه ای معمولا محل قرار گیری سرویس بهداشتی باید نزدیک درب ورودی و یا در بخش عمومی خانه به منظور دسترسی آسان تعبیه شود ولی گاهی در خانه های بزرگ تر می توان برای هر خواب یک سرویس یا حمام را در نظر گرفت که  هزینه زیادی نیز به همراه دارد که هم سبب بالا رفتن هزینه و هم باعث پرتی در فضای خانه می شود که معمولا این کار را انجام نمی دهند و سازنده ها به طور معمول یک سرویس اختصاصی در بخش عمومی خانه و یک سرویس به همراه حمام در نظر می گیرد . 



انواع توالت

توالت ایرانی :

این نوع توالت ها یکی از رایج ترین توالت ها در ایران هستند که دارای یک خروجی چاه و یک خروجی آب می باشد و  به دو دسته طبی و غیر طبی تقسیم می شوند . لازم به ذکر است توالت های ایرانی با نمونه فرنگی در «فلاش تانک» می باشد که توالت های ایرانی باید در کنارشان یک سیفون خریداری شود ولی توالت های فرنگی درای مدل هایی با سیفون سر خود می باشد .


// دسته بندی توالت هایی ایرانی : 

  • ریم بازنوع ساده‌ تری از انواع آبریز در توالت‌ های ایرانی است . این آبریز که بیشتر در توالت‌ های قدیمی‌ تر وجود دارد ، دارای کانال باز و بدون سوراخ‌های منظم است که آب بلا فاصله پس از ورود به کانال آبریز به سمت عمق کاسه جاری می‌ شود .

  • ریم بسته :  نوع پیشرفته‌ ای از انواع آبریز در توالت‌های ایرانی است. این آبریز که بیشتر در توالت‌ های ایرانی مدرن‌ وجود دارد ، به شکلی است که در طول کانال آبریز، سوراخ‌هایی در فواصل مشخص تعبیه شده است تا آب پس از ورود به کانال آبریز به گردش درآمده و سپس از سوراخ‌ هایی با فواصل منظم ، به‌صورت یکنواخت و آبشاری در محیط کاسه جاری و عمل شستوشو بهداشتی‌ تر انجام شود . وجود سوراخ‌ های منظم در طول کانال در آبریز بسته ، علاوه بر اینکه باعث می‌ شود حجم آب ، به‌ صورت یکسان در دور کاسه توالت جاری و تمام سطوح داخل کاسه به‌ صورت کامل شستوشو شود، از تجمیع فضولات و حشرات در کاسه توالت نیز جلوگیری می‌ کند .

  • ریم لس :  نوع جدیدی از توالت ها می باشد که فاقد لبه آبریز می باشد که این موضوع باعث شده هیچ لکه و جرمی  از دید و دسترسی پنهان نمی شود و به همین دلیل این نوع توالت ها از نظر بهداشتی برتری بیشتر از انواع دیگر توالت ها دارد .


- توالت فرنگی

این توالت ها از نمونه توالت هایی می باشد که قدمت کمتری دارد  . این توالت ها به صورتی طراحی شدند که به صورت نسشته نصب و استفاده می شود که راحتی در نظافت را به ارمغان می آورد مخصوصا برای افرادی که مشکلاتی از قبیل زانو در یا کمر درد دارند بسیار مناسب هستند . در ادامه به بررسی انواع توالت فرنگی می پردازیم لطفا با ما همراه باشید .


// دسته بندی توالت های فرنگی : 

  • توالت فرنگی یک تکه : این نوع از توالت های فرنگی با توجه به شکل خاص و وزن زیادی که دارند و می‌توان از آنها به عنوان تکیه گاه استفاده نمود که معمولاً در میان ایرانیان از میان انواع توالت فرنگی از این نوع توالت استفاده می کنند . از مزایای خرید این توالت ها، وجود خودشور توالت فرنگی برروی آن هاست .

توالت فرنگی یک تکه

  • توالت فرنگی دو تکه :  این نوع از توالت های فرنگی که یکی از انواع توالت فرنگی است امروزه کاربرد زیادی در بین افراد ندارد و به این صورت است که مخزن آنها به صورت جداگانه در روی خودش نصب می شود . همچنین باید توجه کرد که تمیز کردن این نوع از توالت ها سخت تر بوده و به همین موارد باعث شده تا قیمت کمتری نسبت به توالتهای فرنگی یک تکه داشته باشند .

توالت فرنگی دو تکه

  • توالت فرنگی وال هنگ : از دسته توالت فرنگی هایی می باشند که نشیمن بهتری دارند ولی به علت داشتن چنین نشیمنی بر روی دیوار نصب می شود که اصطلاحاً به آن ها وال هنگ گفته می شود. توالت های وال هنگ نسبت به توالت ها معمولی، مقدار آب کم تری را مصرف می کنند . همچنین به علت اینکه در دیوار نصب می شود و تجهیزات آنها در دیوار قرار دارد جای کمتر و صدای کمتری تولید می کند که مناسب با سیستم های آپارتمان نشینی طراحی شده. جالب است بدانید ارتفاع این نوع توالت فرنگی ها قابل تنظیم است .


کلام آخر

ما در این مقاله به بررسی جامع توالت ها پرداخیتم و آن ها را به شما عرزیزان معرفی کردیم امیدوارم که استفاده کنید از این مطالب و در این بازار که پر از انواع و مدل های مختلفی از توالت است بتوانید به درستی بنا به شرایط خودتون خرید خوبی داشته باشد . بنا به  رسم همیشه در آخر پست یک نمونه از محصولات که در این مقاله بررسی کردیم رو به شما عزیزان معرفی کنیم ممنون که تا اینجا مقاله با ما همراه بودید .


محصول پیشنهادی امروز

کاسه توالت گلسار مدل لوسیا

 (Golsar Ground Toilet)

کاسه توالت ایرانی و توالت فرنگی امروزه یه محصول ضروری برای هر خانه ای می باشد که عمدتا به دو صورت آبریز باز و بسته تولید می شود . کاسه توالت ایرانی لوسیا رینگ بسته یکی از این محصولات می باشد که توسط شرکت گلسار تولید و به بازار عرضه می شود . این کاسه توالت دارای سایز 60 می باشد . یکی از ویژگی های این کاسه توالت داستن کانال های بسته اطراف کاسه و سوراخ می باشد که باعث می شود هنگام استفاده از فلش تانک با شدت بیستری آب وارد کاسه شود به همین سبب عملیات شستوشو و آب کشی را به بهترین شکل ممکن می سازد و سبب بالا رفتن نظافت سرویس بهداشتی می گردد .



** برای خرید ملزومات بهداشتی با خاجی کالا با قیمت و کیفیتی باور نکردنی **

آدرس سایت : www.khajikala.ir

آدرس پیچ اینستا : www.instagram.com/khaji_kala


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد